hover animation preload

Buat Student2 Medic Mesir..
by Hazim Azhar in


Gambar yang diambil di sebuah lorong di Munirah

Entry kali ini ana tujukan khas kepada student2 medic Mesir, khususnya Cairo University Dari tahun 1 hingga tahun 6.

Isu Palestin bukan lagi isu asing bagi kita bukan? Seringkali kita mendengar berita2 dan khabar tentang pejuang2 Hamas menentang anjing2 yahudi. Hari ini masuk hari yang ke-16 serangan dasyat kafir terhadap jantung hati umat islam. Kelihatan anjing2 itu semakin lemah, takut dengan kejantanan Hamas.

Kesucian Baitul Maqdis semakin ternoda, lantaran hari demi hari semakin banyak darah tertumpah di sana. Namun kita yang sedang berada di negara jiran Palestin ini rakan2.. Mungkin tidak mengetahui lagi kejahatan syaitan besar Husni Mubarak!

Mubarak yang mendendami Hamas dan Ikhwan Muslimin semakin tersenyum, lantaran menyangka nangka busuk yang disimpan tidak diketahui orang ramai. Hei Mubarak, tak perlu kau nak bersembunyi2. Seluruh dunia telah mengetahui rancangan jahatmu dengan tidak membuka sempadan Palestin-Mesir di Rafah. Bukan sahaja bersekongkol dengan Yahudi, 'Pak Cik' tu bersama2 dengan Mahmoud Abbas melepak bersama2 di Mesir ketika Ghazzah diserang. Nampak sangat mereka mengetahui serangan yang akan berlaku, lalu 2 minggu sebelum itu Mahmoud dah 'fly' ke Mesir.

Akibatnya..

Semua bantuan2 kemanusiaan disekat. Ubat-ubatan, bahan2 makanan dan keperluan tidak mencukupi. Pelarian2 Palestin juga tidak dibenarkan menjejakkan kaki di Mesir. Akibatnya, mereka terseksa, menanti kematian. Setakat ini jumlah syahid telah mencapai 811 org, cedera parah 3300 org. Dikhabarkan lebih 500 cedera parah!

Sudahlah diseksa oleh zionis, lari ke Mesir, kene tembak pulak...

Bercakap tentang Mubarak dan Mahmoud takkan selesai.

Alhamdulillah ikhwah akhawat, pelbagai usaha telah dijalankan untuk Palestin menandakan jantung umat Islam masih lagi berdenyut. Syukur. Semoga kita tergolong dalam 'tangan2' yang berkerja untuk islam.

Semalam Rapat Umum Palestin yang diadakan di Stadium Malawati, Shah Alam dapat mengumpulan 10,000 jiwa muslimin. Pesident Venezuela yang menghalau pulang duta Israel dari negaranya pun menjadi buah mulut kita sekarang. Rakan2 IM ana di kuliah pula kelihatan amat bengis dan tekad mempertahankan kesucian Al-Quds. Edaran risalah, demonstrasi di University dan berbagai2 aktiviti lagi.

Itu mereka...

Kita Pelajar2 Medic Mesir pula buat apa?

Apa yang kita lakukan untuk Palestin?

Alhamdilillah, Persatuan PERUBATAN pun telah bangkit mengumpul derma2 dan tabarru'. Baguslah begitu. Harap kepada AJK2 berkaitan dapat bertindak dengan lebih 'agresif' lagi.

Pelajar2 Mesir amat berpeluang besar dalam menyumbang kepada saudara2 kita di Palestin.

1) Derma Wang
2) Tabarru' barang2 (Selimut, baju, seluar dll)
3) Derma darah
4) Doa (Khususnya qunut Nazilah)
5) Qiamullail dan solat hajat
6) Sentiasa mengikuti perkembangan

Tempatnya untuk berbuat demikian : Medical Arab Union, Syari' Qasr El-Aini

(Ini jalan yang boleh dipercayai kerana badan ini adalah sah dan kutipan2 derma akan terus diserahkan kepada Ghazzah)

Ini antara usaha2 ana dan ikhwah untuk Palestin..


Rakan sekuliah ana sedang membangkitkan kawan2nya


Demonstrasi di University


Kami di hadapan pusat menderma darah untuk ghazza


Isi borang ini dulu ye..


Antara penderma2 darah


Giliran ana pula..


Menyerahkan barang2 tabarru' ke Arab Medical Union


Jom bawak barang2 ni ke dalam..


Kami di hadapan Arab Medical Union


Layak dipijak..


Jom pijak ramai2..

Inilah catatan ana sebagai satu dorongan kepada rakan2 yang lain untuk terus bersemangat untuk membantu saudara2 kita di Palestin yang hampir dengan kita. Biasiswa yang begitu banyak bagi kita yang sedang belajar... Apalah sangat nilai 1000 geneh jika dibandingkan dengan penderitaan dan kesakitan yang mereka lalui.

Langit mereka di sana dihujani dengan peluru2 sedang langit kita di mesir dihiasi dengan suasana nyaman syita'.

Malam mereka di sana diterangi dengan letupan bom2 yang menggila sedang malam kita di sini indah, enak di bawah selimut tebal.

Sahabat2ku.. mereka berjuang dengan darah. Kematian adalah teman mereka.

Takkan kita student Medic yang agak 'kaya' masih nak berkira tentang wang?

Sedangkan mereka tidak berkira tentang DARAH !!

5 comments:

Anonymous said...

Umat islam hanya bagaikan buih2 di lautan..... lemah & tidak bermaya...

Hazim Azhar said...

Betul. Tapi yakinlah kebangkitan ummat semakin marak. Islam pasti 'kembali'

HN_Mawaddah said...

Walau d'hambat sejuta tirani, Islam pasti bgkit kembali..Krn janji Allah itu pasti..

thaaqhib said...

Pakcik Bulan : erm.. aiz eih?

Budak : tabaru' dam!

Pakcik Bulan : eih? tabaru'

Budak : aiwah! (yakin!)

Pakcik bulan :enta bikam kilo waznak

budak : er~khomsin illa ba'd

pakcik bulan : biullak eih? yunfasy! khusy yamin..kholas..enta nakhil.

budak : ~er..untung jugak ek badan berisi~ leh bagi bilion partikel hemoglobin kat palestin! BALEK MAKAN!!!!makan makan makan makan..

Hazim Azhar said...

to thaaqib..
Elok la tu akh.. makan la banyak2..
tahun depan boleh tabarru' dam lagi kalau ade peluang ye.. =P

Post a Comment

Search anything

Search in the Quran
Search in the Quran:
in
Download Islamic Softwares FREE | Free Code/td>
www.SearchTruth.com