hover animation preload

PMPI '09 memancarkan ukhuwwah sejati
by Hazim Azhar in ,

Sekiranya ditanya tentang pengalaman manis di Mesir, pasti saya tidak akan lupa untuk bercerita tentang Perkhemahan Musim Panas Isma 2009 (PMPI 09').

Summer camp selama 4 hari 3 malam yang bermula pada 4 Julai-7 Julai yang lalu benar-benar memberi pengalaman baru kepada saya. Saya tidak ingin bercerita dengan lebih lanjut, biarlah gambar-gambar ini menerangkan sendiri perasaan saya.


Inilah Matruh..
Pantai Agiba


Bersih dan indah


Pemandangan selepas subuh


PD tahun 50 'an


Rileks..


Teguh dan kekar


Bersabarlah sahabatku, senja pasti menjelang..


Tinggi


Gelombang laut Hamam Cleopatra


Pasir, batu, buih dan air


Hamam Cleopatra


Tapak kaki saudaraku


Ketenangan pantai


Kakiku tidak kelihatan :)


Kenangan yang akan bersemadi bersama ikatan ukhuwwah sejati antara kami...

Kumpulan GEMBIRA the best!


KAMI


Semangat terpasak di jiwa


Lihat sana, cantikkan..


Ketika sedang bergambar di tepi pantai, tiba2 batu besar terjatuh, kami pun menahan dengan tenang.. ;)


Men In Black, Black is GEMBIRA


Ok Kumpulan GEMBIRA, kita mesti buat yang terbaik!


Mukmin kegembiraan


Satu... Dua... Tiga... Lompat!!


Meh sini bola!


Beberapa makhluk air yang tiba-tiba muncul ketika kami beraktiviti ;)


Bola sepak pantai yang memenatkan..


Jom rileks skejap..


Ustaz Os-tuan pengarah yang sentiasa happy =)


Boleh sampai Malaysia ke ni?? =P


Nyaman..


Pemandangan di Hamam Cleopatra


GEMBIRA is gembira!


Azri x habis2 wat lawak..


Ni la kump saya, hepi x??


Sedap wo....


Birthday ustz Qamarul..time PMPI.


Sebenarnya nak amek gambar awan tu.. tiba2 3 mamat ni muncul. =)


Buat bulatan.. n baling bola! (bola beracun air)


Nak buat bentuk macam mane ni?


Menjalar di tepi pantai.. (kahkah)


My team is the best ever!


BBQ.. ayam, ikan, jagung



Mereka mengadakan camping dan kami juga, tetapi apa yang lainnya ialah kami..

Sentiasa mendoakan sahabat agar tsabat atas jalan ini


Ikhlas menjalankan tanggungjawab demi ukhuwwah sejati


Hati kami terpaut oleh ikatan keimanan


Biarlah semua merasai, makan bersama


Amal fardi agenda utama, sentiasa terpelihara


Sentiasa bersama


Sentiasa muhasabah bersama


Ukhuwwah kami bukan sekadar di Mesir, namun hingga ke UK (Perkongsian ikhwah UK)


Tidak lupa menyambut hari jadi sahabat kami, kami saling mencintai kerana Allah.


Dan akhirnya, kumpulan GEMBIRA...

Tempat ke-2 keseluruhan!


Antara hadiah yang dimenangi kumpulan GEMBIRA


Namun yang paling berharga.. piala ukhuwwah antara kami.

Buat ahli-ahli kumpulan GEMBIRA, saya sekali lagi memohon maaf sepanjang menjadi ketua kumpulan jika melakukan kesilapan sepanjang PMPI ini. Walaupun kita bukan yang pertama, namun antum telah membuktikan bahawa kita mampu bersama dalam setiap aktiviti, sehingga kini, ana merasakan sesuatu antara kita, mungkin inilah yang disebut ukhuwwah sejati.

Moga kita terus berhubung hingga bila-bila.

GEMBIRA.... UM!!

GEMBIRA.... UM!!

GEMBIRAA.......JUARA!!!

"sorakan kumpulan yang hebat =P"



Semoga bertemu lagi dalam PMPI '10 insyaallah..

"Ya Allah, engkau mengatahui bahawa hati-hati ini telah berkumpul kerana mengasihiMu. Bertemu untuk mematuhi perintahmu, bersatu untuk memikul beban dakwahmu, Hati-hati ini telah mengikat janji setia untuk mendaulat dan menyokong syariatmu.. maka eratkanlah ya Allah ikatannya.."



"Warnai hidupmu dengan ikatan persaudaraan"
PMPI '09
Marsa Matruh, Mesir

14 comments:

tintataghyir said...

Nampak seronok aaa. Mabruk, program berjaya. Jiwa-jiwa muda yang bersemangat.

Hazim Azhar said...

Syukran ustaz...

senikehidupan said...

Subhanallah.. Permandangan macam di Australia..

Sangat cantik gambar. Mesti pakai DSLR. Kamera apa ya?

Hazim Azhar said...

Camera DSLR??

x la.. ana gune camera Fujifilm. Half SLR, biase aje.

Skarang ni tiba2 ada hobi baru, tangkap gambar~

suhaylsalmi said...

Subhanallah, ukhuwwah yg dipancarkan menampakkan betapa anda sedari kemana arah tujunya..... teringin rasanyer nak bersama, ada jodoh kita bertemu.......

Hazim Azhar said...

Insyaallah akhi suhayl.

Jodoh?? huh, tu perkataan yang sensitif utk abg nta tu :)

emir.abu.khalil said...

salam.... semangat, hangatnya terasa hingga ke sydney... subhanAllah...

btw, masak dah ngam dan cantik dah, kenapa sampai gambar nak makan, tiba-tiba jadi megi? =P

Hazim Azhar said...

haha, tu la namenye magic. =)

mohamad said...

salamun 'alaik..

Hebat ukhuwah ikhwah di sana..

Moga dpt beri sedikit tempias kpd

ikhwah di Malaysia..^^

senikehidupan said...

Ewah akhi azim.. sensitif pasal jodoh ye..

Itu yang ana nak dengar (^_^)

bila?

Hazim Azhar said...

to Mohamad,
insyaallah tempiasnya akan dirasai di segenap penjuru Malaysia suatu hari nanti.


To Akmal hakim,
haha... ye la akmal, bile??? Bile masanya Allah tetapkan.

muhammad_alfateh said...

Bismillah (ikhlaskan niat..)

Assalamualaikum Akhi,

Banyak betul gambar yang enta download. Puas betul ana. hihi. ^_^

Seriously, bila tengok gambar2 yang cantik ni, rasa mcm masih di Matruh bersama laskar Gembira dengan sorakan aumnya! W/pun sebenarnya kat ruang tamu rumah bawabah 2.

You've done it, akhi. Hope to be with you next year! we'll AUM together!!! AAAUUUMMM!!! ^_^

(kirim salam pd ameer dad ya!)

Hazim Azhar said...

Waalaikumsalam akhi Bilal..

Rasa lapang ana bace komen nta. Tersenyum. Apa-apapun ana betul2 nak ucapka banyak 99x terima kasih... tanpa nta, pasti hambar kumpulan kita. Ana pun mungkin x dapat jalankan tanggungjawab dengan baik.

Ana rasa, sepatutnya nta lebih layak dari ana yang setahun jagung ni.. =)

Apa-apapun, seronok di PMPI masih terasa hingga ke hari ini.. semoga ukhuwwah yang terbina sepanjang perkenalan kita berkekalan hingga ke syurga.

Macam mana ana tengok nta makan jagung dalam gambar tu.. ana harap dapat tengok nta suatu hari nanti memakan jagung yang lebih enak di syurga kelak. Insyaallah..

danial said...

serious best seyh

Post a Comment

Search anything

Search in the Quran
Search in the Quran:
in
Download Islamic Softwares FREE | Free Code/td>
www.SearchTruth.com